کارگاه سه روزه چگونه کسب‌وکاری نوآورانه طراحی کنیم؟

(مروری بر 17 ابزار تفکر طراحی و نوآوری کسب‌وکار)

با یادگیری رویکرد تفکر طراحی و به کارگیری آن مسائل را به درستی شناسایی کرده و راه‌حل‌های نوآورانه خلق کنید

درباره دوره

امروزه تمام صنایع در سراسر جهان شاهد تغییرات مهم و بسیار سریعی در بازارهای جهانی هستند. چالش‌های جامعه روز به روز بیشتر می‌شوند و سطح پیچیدگی در جهان افزایش می‌یابد. به این ترتیب بکارگیری روش‌های جدید فکری و اجرای فرایندها و ذهنیت‌های نو ضروری می‌گردد. اما چگونه می‌توان نوآوری را در فرهنگ سازمان دخیل نمود؟ چگونه می‌توان در  این دنیای پیچیده و بدون ثبات فعالیت نمود؟ چگونه می‌توان راه‌حل‌هایی ایجاد کرد کاربر محور و نوآورانه بوده و متناسب با بازارهای پویا و بکر باشند؟
تفکر طراحی نوعی رویکرد سیستماتیک و انسان محور می‌باشد که جهت حل مسائل پیچیده در تمامی بخش‌ها و صنایع به کار گرفته می‌شود. طبق این روش، به مسائل از دیدگاه چشم‌‍انداز انسانی و با هدف طراحی محصولات یا خدمات نوآورانه و مطلوب نگریسته می‌شود.

بر خلاف رویکردهای سنتی علمی و یا مهندسی، که به امور از نقطه نظر فنی نگاه می‌کنند، در رویکرد تفکر طراحی کاربر و نیازهای وی و همچنین نوآوری کاربر محور در راس قرار دارند.
در این کارگاه قصد داریم تا با تمرکز برروی 17 ابزار تفکر طراحی نوعی ذهنیت انسان محور در افراد ایجاد کرده و صفر تا صد مرحله ایده‌پردازی تا ارائه راه‌حل را با استفاده از این ابزارها تشریح نماییم.
شما پس از پایان این دوره قادر خواهید بود تا مسائل حقیقی که انسان‌ها با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند را شناسایی کرده و طی چند مرحله راه‌حل مناسبی را برای این مسائل ارائه دهید.

آنچه پس از شرکت در این دوره فرا می‌گیرید:

  • یادگیری رویکرد تفکر طراحی و مراحل آن
  • کسب ذهینتی انسان محور جهت حل مسائل
  • آشنایی و شناخت انواع رویکردهای مطرح در مورد مدل کسب‌وکار
  • آشنایی و یادگیری 17 ابزار مفید و کاربردی جهت استفاده در مرحله ایده‌پردازی تا ارائه راه‌حل

سرفصل‌های دوره:

بخش اول: معرفی تفکر طراحی

  • تعریف
  • مراحل
  • معرفی ابزارهای مربوطه

بخش دوم: مراحل تفکر طراحی

  • هدف‌گذاری و تعیین محدوده: معرفی 2 ابزار
  • ابزار بوم تیم
  • ابزار بوم اسکوپ
    • شناسایی مساله: معرفی 5 ابزار
  • ابزار پرسونا
  • ابزار نقشه سفر مشتری
  • ابزار بوم برآورد مساله
  • سند اعتبار سنجی
  • ساخت بیانیه چگونه می‌توانیم
    • توسعه راه‌حل: معرفی 7 ابزار
  • 5 ابزار ایده‌پردازی
  • ابزار آوردگاه نوآوری
  • ابزار کارت چشم‌انداز

بخش سوم: معرفی رویکردهای رایج در مورد مدل کسب‌وکار

بخش چهارم: اعتبارسنجی و طراحی پیچ

  • مقدمه‌ای بر اعتبارسنجی و ضرورت آن
  • ابزار بوم پیچ و ارائه
  • ابزار چک لیست موارد مهم در پیچ
  • ابزار برگه ارزیابی پیچ

مدرس: دکتر مهدی محمدی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران

همکاران: مهدی کاکاوند، محبوبه ساعدی

مدت زمان کارگاه 12 ساعت/3 روز

نحوه برگزاری: آنلاین

زمان برگزاری: 17/11/10 تیر، ساعت 15 تا 19

هزینه دوره: 800 هزارتومان

جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره پشتیبانی وب‌سایت تماس حاصل نمایید.