بیانیه نوآوری باز

قیمت : رایگان
گارانتی پشتیبانی و بروزرسانی مادام العمر
گارانتی بازگشت وجه به مدت 2 سال
امکان نصب روی بینهایت دامین و بدون لایسنس
دسته بندی اصلی
ابزار
تاریخ انتشار
10 می 2021
تاریخ بروزرسانی
7 جولای 2024
تعداد فروش
43
شناسه محصول
6398
Product Description
توضیحات محصــــــول

نحوه استفاده از ابزار

این ابزار روش مناسبی برای درگیر کردن تعداد زیادی از افراد سازمان برای ایجاد استراتژی نوآوری باز می‌باشد. شما می‌توانید جهت پاسخ به سوالات مطرح شده در “بیانیه‌ی نوآوری باز” با ذی‌نفعان ارشد سازمان مصاحبه نمایید و یا با همکاران و شرکاء خود به این سوالات پاسخ دهید.

از خودتان سوالات زیر را بپرسید:

چرایی؟

ما چرا نوآوری می‌کنیم و چرا کار خود را به این روش انجام می‌دهیم؟ آیا ما به این دلیل از نوآوری باز استفاده می‌کنیم که سریع‌تر یا ارزان‌تر است یا اینکه نتایج بهتری را رقم می‌زند؟ آیا به این دلیل است که ما به دنبال ایده‌های انقلابی‌تر هستیم یا علت آن عدم دسترسی به تکنولوژی‌هایی است که با زمان و بودجه‌ای که در حال حاضر در اختیار داریم نمی‌توانیم داشته باشیم؟

چیستی؟

اهداف به خصوص ما چیست؟ ما به دنبال کدام یک از انواع نوآوری هستیم(محصول، خدمت، فناوری،فرایند)؟ ما به چه سطحی از آمادگی بازار نیاز داریم؟

چگونگی؟

ما چگونه می‌توانیم به خواسته‌های خود دست پیدا کنیم؟ از چه متدهایی استفاده خواهیم کرد؟ آیا برای جذب مهارت‌ها یا فناوری‌هایی که نیاز داریم بایستی رقابت‌های باز برگزار کنیم؟ آیا برای ایجاد یک شبکه ارتباطی باید از شبکه‌های اجتماعی یا سایر مسیرهای ارتباطی استفاده کنیم؟

چه کسی؟

چه کسی به ما کمک می‌کند تا به هدف خود برسیم؟ چه کسی می‌تواند فناوری، سرویس یا مهارتی که نیاز داریم را به ما بدهد؟ ما به چه منابع خارجی (تامین‌کنندگان فعلی، کارافرینان، دانشگاه‌ها، کسب‌وکارهای کوچک)برای نوآوری نیاز داریم؟ با چه هم تیمی‌هایی نیاز داریم؟(تحقیق و توسعه، تولید، حقوقی، منابع انسانی، استراتژی، بازاریابی).

کجا؟

ارزش کجا ایجاد می‌شود؟ بهترین مدل کسب‌وکار برای نوآوری باز چیست؟ این مدل چگونه برای ما و همکارانمان ارزش ایجاد می‌کند؟ این ارزش در چه قالبی خواهد بود؟(مالی، اجتماعی، فرهنگی).

چه زمانی؟

نقاط عطف مهم چه زمانی هستند؟ مراحل مختلف فرایند نوآوری ما چه زمانی شروع می‌شود و چه زمانی پایان می‌یابد؟ برای جذب ایده‌های جدید چقدر زمان داریم؟ چه زمانی ایده‌های برتر را اجرایی می‌کنیم؟ ساخت نمونه اولیه چقدر زمان می‌برد؟ آیا زمان تست بازار و ایده است؟

نمونه‌‌ی پر شده‌ی این ابزار را در زیر می‌توانید مشاهده نمایید:

user Comments
نظــرات کـاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این محصول ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه
captcha