کارگاه سه روزه چگونه کسب‌وکاری نوآورانه طراحی کنیم؟

(مروری بر ۱۷ ابزار تفکر طراحی و نوآوری کسب‌وکار)

با یادگیری رویکرد تفکر طراحی و به کارگیری آن مسائل را به درستی شناسایی کرده و راه‌حل‌های نوآورانه خلق کنید

33:20+ ساعت

32 جلسه

650 دانشجو

اسپات پلیر

توضیحات دوره

امروزه تمام صنایع در سراسر جهان شاهد تغییرات مهم و بسیار سریعی در بازارهای جهانی هستند. چالش‌های جامعه روز به روز بیشتر می‌شوند و سطح پیچیدگی در جهان افزایش می‌یابد. به این ترتیب بکارگیری روش‌های جدید فکری و اجرای فرایندها و ذهنیت‌های نو ضروری می‌گردد. اما چگونه می‌توان نوآوری را در فرهنگ سازمان دخیل نمود؟ چگونه می‌توان در  این دنیای پیچیده و بدون ثبات فعالیت نمود؟ چگونه می‌توان راه‌حل‌هایی ایجاد کرد کاربر محور و نوآورانه بوده و متناسب با بازارهای پویا و بکر باشند؟
تفکر طراحی نوعی رویکرد سیستماتیک و انسان محور می‌باشد که جهت حل مسائل پیچیده در تمامی بخش‌ها و صنایع به کار گرفته می‌شود. طبق این روش، به مسائل از دیدگاه چشم‌‍انداز انسانی و با هدف طراحی محصولات یا خدمات نوآورانه و مطلوب نگریسته می‌شود.

بر خلاف رویکردهای سنتی علمی و یا مهندسی، که به امور از نقطه نظر فنی نگاه می‌کنند، در رویکرد تفکر طراحی کاربر و نیازهای وی و همچنین نوآوری کاربر محور در راس قرار دارند.
در این کارگاه قصد داریم تا با تمرکز برروی 17 ابزار تفکر طراحی نوعی ذهنیت انسان محور در افراد ایجاد کرده و صفر تا صد مرحله ایده‌پردازی تا ارائه راه‌حل را با استفاده از این ابزارها تشریح نماییم.
شما پس از پایان این دوره قادر خواهید بود تا مسائل حقیقی که انسان‌ها با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند را شناسایی کرده و طی چند مرحله راه‌حل مناسبی را برای این مسائل ارائه دهید.

آنچه پس از شرکت در این دوره فرا می‌گیرید:

  • یادگیری رویکرد تفکر طراحی و مراحل آن
  • کسب ذهینتی انسان محور جهت حل مسائل
  • آشنایی و شناخت انواع رویکردهای مطرح در مورد مدل کسب‌وکار
  • آشنایی و یادگیری ۱۷ ابزار مفید و کاربردی جهت استفاده در مرحله ایده‌پردازی تا ارائه راه‌حل

نظرات دانشجویان

جلسات دوره

  • تعریف
  • مراحل
  • معرفی ابزارهای مربوطه
  • هدف‌گذاری و تعیین محدوده: معرفی
  • ۲ ابزار
  • ابزار بوم تیم
  • ابزار بوم اسکوپ
  • شناسایی مساله: معرفی ۵ ابزار
  • ابزار پرسونا
  • ابزار نقشه سفر مشتری
  • ابزار بوم برآورد مساله
  • سند اعتبار سنجی
  • ساخت بیانیه چگونه می‌توانیم
  • توسعه راه‌حل: معرفی ۷ ابزار
  • ۵ ابزار ایده‌پردازی
  • ابزار آوردگاه نوآوری
  • ابزار کارت چشم‌انداز
  • مقدمه‌ای بر اعتبارسنجی و ضرورت آن
  • ابزار بوم پیچ و ارائه
  • ابزار چک لیست موارد مهم در پیچ
  • ابزار برگه ارزیابی پیچ

دیدگاه ها

قوانین ثبت دیدگاه

  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • جهت ثبت بازخورد ابتدا محصول را خریداری نمایید.

اولین نفری باشید که در مورد “کارگاه سه روزه چگونه کسب‌وکاری نوآورانه طراحی کنیم؟” نظر میدهد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالات متداول

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد

رایگان

آقای دکتر

مدرس دوره

اینجا میتونی خاص ترین و جامع ترین آموزش های ترید و بازارهای مالی رو یاد بگیری اینجا میتونی خاص ترین و جامع ترین آموزش های ترید و بازارهای مالی رو یاد بگیری !