استراتژی نوآوری را با کمک ابزارها طراحی کنید تا علاوه بر رسیدن به نقطه مطلوب، پایداری و تاثیر اجتماعی مثبت هم را در برگیرد و مطالبات اجتماعی جامعه را هم پوشش دهد. بیایید بیشتر درباره این موضوع حرف برنیم تا ببینیم منظور چیست؟
بررسی موارد مختلف نوآوری در کیسهای موفق، این نتیجه را به ما میدهد که طراحان استراتژی علاوه بر ایجاد سودآوری و رشد بازار برای شرکت باید به تاثیرات و تصویر خود در جامعه هم توجه ویژه کنند. امروزه کمتر شرکتی است که متوجه اهمیت اثرات اجتماعی بر برندینگ خود نشده باشد. از این رو استراتژی نوآوری ای موفق است که در کنار چشم انداز رشد و شکوفایی شرکت به تاثیرات مثبت اجتماعی هم اندیشیده باشد. این امر مستلزم اهمیت بخشیدن به همکاریهای مشترک، حفاظت از محیطزیست، ترویج برابری و ایجاد جوامع شکوفا است.
این هدف نوآوری (طراحی کسب و کارها با در نظر گرفتن کل اکوسیستم) است که به درستی ما را به سازمانهای پایدار در آینده تبدیل میکند.
چرا باید فراتر از نگاه “صرفا مشتری محور” حرکت کنیم.
مدیران نوآوری در هر شرکت، مسئول برقراری ارتباط بین تیم پروژه و کاربران نهایی و مشتریان از طریق یک روش طراحی انسان محور (نه صرفا مشتری محور) هستند. با درک بهتر عادات، نیازها و آرمانهای مشتریان، ما قادر به ایجاد راهحلهایی برای افزودن ارزش بیشتری هستیم.
به عنوان نوآوری به خصوص نوآوری شرکتی، اغلب ماموریت خود را برای خدمت به نیازهای کاربران، مشتریان، یا ذینفعان مهم داخلی محدود میکنیم. ما به ندرت از خود میپرسیم که چگونه، روند رسیدن به این راهحل جدید بر محیط پیرامون تاثیر میگذارد و همچنین تأثیر آن بر جامعه به طور کلی چگونه است. این سوالات بزرگ اغلب نادیده گرفته میشوند نه تنها برای پیچیدگیشان بلکه به این دلیل که پرداختن به آنها منجر به بازگشت فوری سرمایهگذاری نمیشود. اما سرمایهگذاری در عصر جدید فراتر از معیارهای مالی است و باید در دل هر سرمایهگذاری، بازگشت سرمایه معنوی در قالب برند، اعتبار اجتماعی و … را هم در نظر بگیریم. با این حال، ما دیگر نمیتوانیم از طریق شاخصهای کوتاه مدت هنگامی که رفاه سیاره ما و سلامت نسلهای آینده در خطر است، به موفقیت برسیم. باید سیستماتیکتر فکر کنیم. برای انجام این کار، باید میزان مفید بودن یا نبودن در جامعه و محیط خود را اندازه بگیریم.
وقت آن است که نقطه مطلوب نوآوری و نگاه خود را تغییر دهید.
ما معتقدیم که تمامی سازمانها، مستقل از ماموریت خود، میتوانند و ملزم هستند در سرمایهگذاری در نوآوری آینده محور (future-centered innovation) نقش ایفا کنند. شرکتها امروزه در موقعیتی منحصر به فرد قرار دارند، زیرا ظرفیت مالی، سرعت و نفوذ جهانی را به عنوان نیروی محرکه در اختیار دارند.
هنگام قضاوت در مورد مسئولیت اجتماعی، باید تفاوت قائل شویم بین شرکتهایی که در امور بشردوستانه مشارکت میکنند، در مقابل آنهایی که با یک ماموریت واضح برای نوآوری در امر رهبری نوآوری آینده نگر پیش میروند. البته، ما نمیخواهیم شرکتهایی را دلسرد کنیم که برای بقای بسیاری از سازمانهای غیر دولتی تاثیرگذار ضروری است و با آنها همکاری میکنند، بلکه بیشتر شما را تشویق میکنیم که فکر کنید چگونه سازمان، ایده و کسب و کار شما میتواند با محصولات و خدماتی که قبلاً ایجاد کردهاید و می فروشید، برای کل اکوسیستم خوب عمل کند.
بسیاری از مدیران اجرایی دریافتهاند که فعال کردن یک هدف در شرکت خود میتواند تاثیر مثبتی بر عملکرد و شهرت آنها (و به تبع آن، سود آنها) داشته باشد، اما آنها فاقد ابزار برای اندازهگیری و نشان دادن موفقیت بالقوه تلاشهای پایدار خود در آینده هستند.
هنگامی که ما به استراتژی نوآوری فکر میکنیم، اغلب به چارچوب نقطه مطلوب نوآوری اشاره میکنیم که به نوآوران کمک میکند تا مطلوبیت (خواستنی)، قابلیت دوام (ماندنی) و امکان سنجی (شدنی) را در نظر بگیرند.
مدل سنتی منطقه مطلوب طرح نوآوری
نقطه مطلوب نوآوری سنتی به ما کمک میکند تا نوآوری را با طرز تفکر انسان محور در نظر بگیریم، اما ما را تشویق نمیکند تا درباره تأثیر نوآوری ها در آینده یا بر روی اکوسیستم فکر کنیم.
بنابراین، ما پیشنهاد میکنیم یک لایه چهارم به چارچوب نقطه مطلوب نوآوری به شکل بالا اضافه کنیم تا طرحی را بتوان ایجاد کرد که همه المانها در کنار هم را در نظر گیرد.
مدل جدید منطقه مطلوب طرح نوآوری
حال در ادامه بیشتر به این مدل جدید مطلوبیت میپردازیم.
آیا مدل جدید مطلوبیت طرح نوآوری کارایی دارد؟
از همان ابتدا، نقطه مطلوب نوآوری به روز شده، بحثهای مفیدی را در میان نوآورانی که آن را تست کردهاند، برانگیخت. اما در یک سری تست اجرایی، ما بازخوردهایی را از این مدل دریافت کردیم. موارد زیر نتایج کلیدی این بازخوردهاست.
- با افزودن لایه چهارم یکپارچگی به نقطه مطلوب نوآوری، نوآوران انگیزه گرفتند تا تاثیر گستردهتر ایده های خود را در نظر بگیرند. حداقل در سه تیم از شش تیم آزمایش شده، نقطه مطلوب نوآوری آینده محور به وضوح بر روی نحوه رسیدن آنها به تصورشان تأثیر گذاشته است.
- کارمندان نوآوری گفتند که تمایل دارند تا با یک ذهنیت جامعتر به نوآوری نزدیک شوند، اما احساس نمیکنند که در استراتژی نوآوری موجود شرکت آنها جای بگیرد. این امر منجر به
یک بحث اساسی درباره فرهنگ نوآوری شد. آیا این وظیفه کارکنان است که این تغییرات را از پایین به بالا انجام دهند یا باید از بالا به پایین شرکتها به فکر بیفتند؟
چگونه میتوانیم تاثیر اجتماعی استراتژی نوآوری را اندازه گیری کنیم؟
تاثیر اجتماعی عاملی شد تا یک ابزار توسط شرکت BOARD OF INNOVATION طراحی شود که ما آن را در اینوتولز با نام چرخ تاثیر اجتماعی، ترجمه و در دسترس قرار دادهایم. این ابزار استراتژی شرکت شما را نه تنها براساس مفهوم انتزاعی، بلکه به وسیله اقدامات خود بررسی میکند. انجام این کار به شما این امکان را میدهد که تعیین کنید آیا شما در حال توسعه یک استراتژی نوآوری دارای مسئولیت اجتماعی هستید و در عین حال شما را تشویق میکند که به مناطق دقیقی که در آن شرکت شما میتواند پیشرفت کند، اشاره کنید.
این ابزار توسط مدیران اجرایی قابل استفاده است، اما ما میخواهیم ببینیم که آیا کارمندان با آن موفق میشوند یا خیر. ما پیشنهاد میکنیم که کارمندان از آن برای ارزیابی سازمان استفاده کنند و علاوه بر خودشان مدیران خود را با برجسته کردن مناطقی که که باید بهبود یابند، به چالش بکشند.
چرخ تاثیرگذاری آینده همچنین با ابزار تفکر تقلیدی و قیاسی و یا کارتهای طوفان فکری برای بهبود استراتژی و تکمیل آن میتوان استفاده نمود.
آیا این چرخ تاثیرگذاری آینده فقط به عنوان یک ابزار تشخیصی مفید خواهد بود؟ آیا میتواند شرکتها را در جهت درست هدایت کند؟ به ما کمک کنید تا دریابیم.
ابزار را دانلود کنید، شرکتتان را ارزیابی کنید و یافتههای خود را از طریق ایمیل، تماس و شبکههای اجتماعی با ما به اشتراک بگذارید.
This product is not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. generic viagra Testosterone only one out of sydney in viagra where can i buy the hormonal data revealed anything anomalous.